ADHD înseamnă ”Tulburare
de hiperactivitate cu deficit de atenție”. Persoanele/copiii care au cu adevărat
această boală au un metabolism anormal al dopaminei în creier și nu pot din
motive fiziologice să stea locului sau să-și focalizeze atenția.
ADHD-ul este, în mod trist, o modă a zilelor noastre când vine vorba de problemele cu care se confruntă copiii care sunt mai activi decât cei din jur și părinții acestora. Multe dintre diagnostice nu corespund însă realității, agitația copilului putând să ascundă de fapt o problemă emoțională – o depresie sau o anxietate. Odată rezolvată problema în sufletul copilului, dispare și agitația lui.
Un foarte bun criteriu de diagnostic diferențial pentru a ști dacă un copil are ADHD este următorul: Copilul tău are măcar o activitate asupra căreia poate sta concentrat mai mult de 1-2 minute? Dacă răspunsul este da, atunci nu are ADHD, ci exprimă prin hiperactivitatea lui o suferință emoțională sau ruleaază în fundalul minții lui o problemă căreia nu îi găsește răspuns. Sau ambele.
Am tradus parțial un articol (Sursa: https://curiousmindmagazine.com/harvard-psychologist-says-adhd-largely-fraud/) pe această temă, pentru a fi de folos părinților care se întreabă dacă puștiul lor are această boală și este cazul să înceapă să îl îndoape cu medicamente.
”Într-un interviu
acordat revistei online Spiegel, unul dintre psihologii cei mai bine clasați de
la Harvard din secolul 21, Jerome Kagan de la Universitatea Harvard a dovedit
suficient curaj și expertiză profesională pentru a compara psihologia cu o
piesă de mobilier putrezită.
Kagan propune o
evaluare a companiilor farmaceutice spunând că multe dintre ele cataloghează un
număr ridicol de oameni ca fiind bolnavi mintal pentru propriul lor interes.
Ce este ADHD-UL?
Este o tulburare
mentală care îi face pe oameni să fie incapabili să-și păstreze focalizarea,
să-și ducă sarcinile la bun sfârșit și să se concentreze. În plus, aceasta îi
face să fie excesiv de activi, adesea până la agitație.
Oamenii care
suferă de această tulburare nu pot duce la bun sfârșit cu calm un proces de
luare de decizii, ci se năpustesc în judecăți și acțiuni pripite. Drept rezultat,
ei pot deveni poveri pentru societate.
Kagan a petrecut
zeci de ani la Universitatea din Harvard făcând cercetări asupra dezvoltării
copiilor. Conform observațiilor sale, motivul pentru creșterea drastică a
numărului de copii diagnosticați cu ADHD constă doar în definițiile diferite
date stărilor lor mentale. El afirmă că acum 50 de ani aceeași copii care nu erau
atenți în clase erau definiți ca leneși.
Astăzi psihologii
găsesc o ”tulburare” la orice copil care este mai activ decât restul sau care
nu are rezultate bune la școală. Apoi, după un diagnostic pus cu atâta
ușurință, copiii sunt puși pe medicație pentru a fi ținuți sub control.
Conform lui Kagan
nu este deloc nevoie de așa ceva, întrucât acești copii nu au un metabolism
anormal al dopaminei. Doctorii pur și simplu prescriu medicamentele pe care le
au la dispoziție doar pentru că asta este soluția cea mai simplă pe care o au
la îndemână.
Kagan consideră
că decizia dacă un copil este bolnav mintal trebuie să fie luată după un proces
mai amănunțit și mai precis. După interviuri rapide cu copii și adolescenți mai
mult de 40% dintre ei sunt clasificați ca depresivi.
El nu este de
acord cu cele mai noi practici medicale care îi clasifică imediat ca bolnavi
mintal, deoarece cercetări mai amănunțite arată că doar 8% dintre aceștia au într-adevăr
o boală mentală gravă.
O soluție mult
mai bună ar fi să se găsească o cale de a-i ajuta pe acești copii să rezolve
problemele cu care se confruntă și să-și diminueze anxietatea. Consecința clasificării
tinerilor ca bolnavi mintal este că îi face să își piardă încrederea în sine.
Este interesant
că observațiile sale își au rădăcina în ppropria copilărie – când era copil el
se bâlbâia și era foarte activ și a putut depăși toate acestea datorită modului
pozitiv în care mama sa a perceput comportamentele sale. În loc să accentueze
problema, ea îi spunea că este un copil ca toți ceilalți doar că mintea lui
lucrează mai repede decât limba, așa că el a crezut că este inteligent, și nu
bolnav mintal, cum ar fi fost diagnosticat astăzi.
Sugestia lui
Kagan este ca în loc să îi punem pe copii și pe tineri pe medicamente mai
sănătos este să îi ajutăm să își identifice cauzele tristeții sau anxietății și
să le rezolve.”
Concluzia: Metodele
de vindecare emoțională trebuie puse la îndemâna părinților, adulților,
copiilor și adolescenților ca instrumente de adaptare la o lume tot mai imprevizibilă.
Viziunea mea este
că în viitor – sperăm în cel apropiat – fiecare copil va crește știind ce să
facă cu furia lui, cu fricile, cu durerea, neputința, vulnerabilitatea, singurătatea,
neîncrederea în sine etc.
Unul dintre cursurile
pe care le-am creat cu acest scop de popularizare a cunoștințelor în acest
domeniu este Seminarul ”Journey for kids”, pe care îl voi susține în această
primăvară la Timișoara, între 21-22 aprilie 2018.
Detalii și înscrieri
aici: http://www.scoalaemotiilor.ro/events/vindecarea-emotionala-copiilor-prin-metoda-journey-journey-kids/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu